Saptamana 18 – 24 octombrie este dedicata muzicii de cea mai buna calitate. Artistul a sosit in tara duminica, iar luni va participa la conferinta de presa dedicata evenimentului pentru ca marti si miercuri sa repete impreuna cu Orchestra Filarmonicii “George Enescu” si dirijorul Horia Andreescu. Concertul va incepe la ora 19:00 cu o prezentare a celor mai cunoscute compozitii romanesti. Eitetsu Hayashi va locui la cel mai elegant hotel din capitala, in apropierea Salii Palatului, si va fi insotit in permanenta de echipa sa din Japonia. Prima repetitie, de incalzire, a avut loc duminica, 17 octombrie, pentru a introduce orchestra in lumea compozitorului Isao Matshushita.

Cu sprijinul sponsorilor evenimentului din Sibiu, ARTmania ofera o reducere substantiala pentru 47 bilete de 105 lei si 127 bilete de 75 lei. Publicul va putea cumpara bilete pentru cele doua categorii cu 45 si 25 lei, respectiv locuri din sala si loje.

Programul spectacolelor include “Concertul pentru tobe japoneze si orchestra Hi-Ten-Yu”, lucrare semnata de compozitorul Isao Matsushita in 1993 si Solo de Taiko, dar si compozitii ale unor muzicieni precum George Enescu – Rapsodia Romana nr. 1 in La Major, Doru Popovici – Codex Caioni (fragmente), Ciprian Porumbescu – Balada, Béla Bartók – Sase Dansuri Romanesti, Tiberiu Olah – suita Mihai Viteazul (fragmente), Grigoras Dinicu – Hora Staccato, lucrari programate pentru prima parte a reprezentatiei.

Concertele traseaza o paralela intre muzica traditionala romaneasca si cea japoneza prin compozitii moderne japoneze scrise pentru instrumente traditionale si lucrari de prestigiu ce prelucreaza motive folclorice intalnite pe teritoriul romanesc.

Concertele de seria Marilor Intalniri vor avea loc pe 20 octombrie, incepand cu ora 19:00 la Sala Palatului din Bucuresti si pe 23 octombrie, ora 19:00, la Sala Thalia din Sibiu.

Cu sprijinul sponsorilor evenimentului din Sibiu, ARTmania ofera o reducere substantiala pentru 47 bilete de 105 lei si 127 bilete de 75 lei. Publicul va putea cumpara bilete pentru cele doua categorii cu 45 si 25 lei, respectiv locuri din sala si loje.

Nascut sub semnul Dragonului in 1952, Eitetsu Hayashi incepe sa bata la tobe in liceu, dupa ce asculta Beatles pentru prima oara. Impreuna cu un prieten formeaza o trupa, dar pentru ca nu isi permite un set de tobe, exerseaza batand cu betele in cutii de carton. Mai tarziu se angajeaza ajutor part time la un templu budist.  “Din banii primiti mi-am cumparat cel mai ieftin set de tobe complet si bateam intr-un colt al templului, ascultand muzica in acelasi timp”

Din 1971 si pana in 1980 Eitetsu Hayashi face parte din grupul Ondekoza, alaturi de care canta la Maratonul de la Boston, pentru ca mai tarziu sa fie invitati sa se alature in concert  Orchestrei Simfonice din Boston sub bagheta lui Seiji Ozawa pentru o compozitie a lui Maki Ishii, scrisa special pentru wadaiko si orchestra.

Anul 1984 reprezinta debutul ca artist solo al lui Eitetsu; la invitatia Carnegie Hall (New York) canta alaturi de orchestra “Symphonic Metamorphosis part 3”. Hayashi va fi primul artist si interpret de wadaiko care sa cante pe scena renumitei sali de concerte. “Eu m-am apucat de arta tobelor nu in interpretarea traditionala ci ca un instrument modern de concert; imi fac singur cantecele, structurile, stilul de a bate si regia.”

In 2002 Eitetsu Hayashi isi sarbatoreste 20 de ani de cariera solo in turneul american- “The Wings of Flightless Birds”, un album inspirat de lucrarile lui Ito Jakuchu „Am inceput sa compun pe temele unor artisti plastici care mi-au placut. Ei sunt cei care ma ajuta ca tobosar spunandu-mi ca asa imi voi implini destinul. Nimeni nu s-a gandit ca aici se vor inlantui tobele japoneze si artele plastice, iar aceasta legatura ajuta la creearea operelor noi.”


Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.